Frigo

frigo-logo

Aktiv - Trygg - Glad

FRIGO ble startet i 1995 og forkortelsen betyr Friluftssentret i Gamle Oslo. Det er et kommunalt drevet friluftssenter og er underlagt Bydel Gamle Oslo (BGO), Oslo kommune. Hovedsaklig er det sport og friluftsaktiviteter for barn og ungdom som er i fokus.

Vi er lokalisert på Ensjø, hvor vi har utgangspunkt for det meste av det vi driver med. Vi har et veldig godt samarbeid med skoler i Oslo. Klasser og lærere drar på tur sammen med FRIGOs friluftsledere og har fine opplevelser ute i naturen. FRIGO har også grupper med medlemmer fra Bydel Gamle Oslo.

På Ensjø har vi et utstyrslager som har utstyr vi bruker til alle våre aktiviteter. Utstyret lånes også ut gratis. Artikler som kan lånes er bla ski, snøbrett, soveposer m.m. Dette er et tilbud til barn og unge som bor i Bydel Gamle Oslo, skoler og frivillige organisasjoner i oslo kommune.