Skolebiblioteket

Vi er så heldige at vi har et flott bibliotek på Vålerenga skole. Lokalene er lyse og trivelige, og utvalget av bøker er stort.

Skolebiblioteket er med på å gi elevene lesetrening, leseglede og leseropplevelser. Her kan alle elever og ansatte låne bøker til å lese på fritiden og til bruk i skolearbeidet. Skolebibliotekaren tar imot alle klasser til faste tider og enkeltelever på spontane besøk.

Slik finner du bøkene du leter etter:

Skolebiblioteket er bemannet mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Skolebibliotekaren hjelper deg gjerne med å finne en bok eller søke etter informasjon til skoleoppgaver.
Du kan også søke i skolebibliotekets katalog etter bøker du ønsker å lese. Du kan søke på tittel, forfatter, emne og fritekst. Her finner du også en oversikt over de nyeste bøkene, de mest utlånte bøkene og bøker som nettopp er innlevert. Send en e-post til bibliotekaren (Oshrat Haaland) hvis du vil reservere en bok eller har et bokønske.

Vi håper at dere benytter mulighetene i biblioteket. Alle er hjertelig velkomne!

Om bibloteket

Personale: