Klær, utstyr og skiftetøy

Det er viktig at barna kler seg riktig, har godt utstyr og nok skiftetøy på plassen.

Vi vil alltid utøve skjønn, barn som ikke har riktig utstyr eller nok klær vil følgelig ikke bli tvunget til å være ute, men vi har begresnet kapasitet til å være inne med et mindre antall barn. I en situasjon der vi ikke ressurser til å være inne med barn uten tøy og utstyr vil vi ringe hjem og be om at barnet blir hentet.

I høst og vinter bør barna ha godt foret utedress, ullue, foret votter/hansker som tåler å bli våte og gode vinterstøvler. Utover det må barna ha nok med skiftetøy på plassen. Alt tøy må merkes.

Vi skal hjelpe barna så godt vi kan med å holde orden i garderoben, men det er viktig at barna også trener på påkledning og holder orden på tingene sine. Vi oppfordrer foresatte til å komme jevnlig innom garderoben for å gå gjennom garderobeplassene. Vi trenger hjelp av dere foresatte å holde orden på garderobeplassene.