Mat på AKS

Oppdatert 27.1.23

Vi serverer mat 4 ganger i uken, mandag, tirsdag, onsdag og fredag. Torsdag serverer vi ikke mat, da må barna ha med seg ekstra matpakke.
I skolens ferier serverer vi ikke mat, da må barna ha med seg to matpakker.

Barna vil få mat porsjonsvis i sin egen matboks, så ta med en tom matboks og plastbestikk barna kan bruke til å spise med på AKS.
Vi legger til rette for allergier. Hvis ditt barn har allergier, må dette gis beskjed om til baseleder. Du finner kontaktinfo til baseleder under fanen. "Kontakt AKS".

Menyen vår er variert, vi bytter på i forhold til sesong og hva barna ønsker. Vi serverer tomatsuppe, grønnsaksuppe, pasta med tomatsaus, spagetti bolognese, lapper, stekt ris, fiskeboller i carry, havregrøt, ris med tandoori, pastasalat med pesto m.m. Se ukeplan for ukens matmeny.

Vi lager maten vår fra bunn av, vi bruker ikke poser eller halvfabrikat, vi har fokus på bærekraftighet og matsvinn.