Skolestarterklubben

Jente i klasserom

I samarbeid med Vålerenga skole og engasjerte foreldre ble det startet opp et gratis tilbud til alle skolestarterne 2016. Ideen kom da jeg som forelder til en skolestarter lurte på hva man kunne gjøre for at overgangen mellom barnehage og skole kunne bli litt lettere. Skape og etablere et sosialt møtested for alle barna, og deres foreldre, som sogner til Vålerenga skole. Et sted de kunne bli bedre kjent med sine fremtidige medelever, og gjøre det litt tryggere og mindre skummelt å begynne på skolen.

For åttende året på rad jobber vi nå med å få på plass dette gratistilbudet. Hovedansvaret er det nå en arbeidsgruppe i FAU som har. Dette for å sikre at tiltaket videreføres selv når ikke jeg lenger har elever ved skolen.

Tilbudet er i all hovedsak et foreldrestyrt tiltak, så uten hjelp og støtte fra dere foreldre blir det ingen Skolestarterklubb. Derfor ønsker vi kontakt med foreldre som ønsker å bidra med å arrangere samlingene fram til skolestart i 2024. Sikre at gjennomføringen av dem går bra, og at det blir en trygg og god møteplass for både barn og voksne.

Første klubbdag vil bli:
Onsdag 31. januar kl.17.00 til 18.30
Vi møtes i 1. etg på Tippen, i lokalene til skolens AKS.
Deretter planlegges det samlinger 29. februar, 20. mars 30. april og 30. mai, som da blir siste samling før skolestart.
Er du interessert i å delta og hjelpe til med å arrangere, så ta kontakt med Marianne Karlsen på e-post: marianne.karmadesign@gmail.com

Hilsen initiativtaker Marianne Karlsen og arbeidsgruppa i FAU
Følg oss på Facebook